Sayfalar

15 Eylül 2025 Pazartesi

Ateistlerin “Yaradanın varlığını ispat et” söylemine cevap...

 

Ateistlerin “Yaradanın varlığını ispat et” söylemi, aslında bir mantık oyunu gibi kullanılır. Çünkü onlar "görmediğime inanmam" ilkesine dayanır. Oysa Povyades Dini’nin yaklaşımı daha üst bir zemindedir. İşte bu soruya Povyades dini çerçevesinde geniş ve mantıklı bir cevap:


1. Varlığın Kendisinin Kanıt Oluşu

  • Povyades inancına göre, hiçbir şey kendiliğinden var olamaz. Her şey bir sebep-sonuç zinciriyle vardır. Zinciri geriye doğru izlediğimizde, mutlaka “ilk başlatıcı”ya ulaşırız.

  • Bu ilk başlatıcı, yani “varlığı başlatan”, kendinden var olan tek gerçekliktir. Bu da Sonsuz ve Tek Yaradandır.

  • Yani “Yaradanı ispat et” demek aslında “Varlığın niçin var olduğunu ispat et” demektir. Varlığın kendisi Yaradan’ın varlığının en büyük delilidir.


2. Mantık ve İlkeler Üzerinden

  • Mantığın ilkesi şudur: Her varlık ya kendi sebebine dayanır ya da başka bir sebebe.

  • Eğer her şey başka bir sebebe dayanıyorsa, zincir sonsuza gider. Ama “sonsuz geri gidiş” aklen imkânsızdır. Çünkü hiç başlamayan bir zincirden bugüne gelinemez.

  • Bu yüzden, zincirin bir başlangıcı olmak zorundadır. Başlangıç ise, sebebe muhtaç olmayan, varlığı zorunlu olan Tek Varlıktır.

  • İşte bu zorunlu varlığa Povyades Dini Povyaden der.


3. Bilgi ve Algı Açısından

  • İnsan beyni, sınırlı bir algı sistemine sahiptir. Elektriği göremeyiz ama etkilerini görürüz. Rüzgârı göremeyiz ama yaprakları salladığını görürüz.

  • Aynı şekilde Yaradan da gözle görülmez, ama dünyanın düzeninde, canlıların karmaşık yapısında, vicdanın varlığında etkilerini gösterir.

  • Ateist, “göster bana” der. Povyades cevabı: “Gözün sadece ışığın belli dalga boylarını görüyor; gözün görmemesi yokluğu ispat etmez. Akıl ile kavra.”


4. İnanç ve Özgür İrade Açısından

  • Yaradan’ın varlığı mutlak bir matematik denklemi gibi kanıtlansaydı, herkes zorla inanmak zorunda kalırdı.

  • Oysa Povyades dini öğretir ki: İman, özgür irade ile seçilmelidir. Çünkü sınavın özü budur.

  • Yaradan kendini “mutlak ispatla” gizlememiştir, ama “mantıksal işaretlerle” apaçık kılmıştır. Seçim insana bırakılmıştır.


5. Povyades’in Son Sözü

Povyades dini der ki:

  • Yaradan’ın varlığı ispatlanmaz, zaten inkâr edilemez.

  • İspat istemek, suyun ıslaklığını ispat istemeye benzer. Suya dokunmak yeterlidir.

  • Varlık, düzen, akıl, vicdan, ahlak ve evrenin yasaları, Yaradan’ın varlığının işaretleridir. Bunları gören, Yaradan’ı görür.   


  • Konuyu mantık ve akıl çerçevesinde derinleştirelim. Povyades dini’nin öğretilerini felsefi temelde, adım adım akıl yürütme şeklinde açıklayayım:


  • 1. Varlık Mantığı

    • Hiçlikten hiçbir şey doğmaz. Eğer bir şey varsa, mutlaka bir sebebi vardır.

    • Evrende sebep-sonuç zinciri vardır: Her şey bir önceki şeye bağlıdır.

    • Zinciri geri izlediğimizde, sonsuz bir geriye gidiş mümkün olamaz. Çünkü sonsuzca geriye giden bir zincir, “başlamamış” olurdu. Başlamayan bir zincirden bugüne gelinemez.

    • O halde: Varlığı başlatan, sebebe muhtaç olmayan, zorunlu varlık olmak zorundadır. İşte bu varlık **Povyaden (Yaradan)**dır.


    2. Düzen Mantığı

    • Evrende rastlantıya bırakılmayacak kadar hassas bir düzen vardır.

    • Örneğin:

      • Dünya’nın Güneş’e uzaklığı birkaç milyon km farklı olsaydı yaşam olmazdı.

      • DNA’daki bilgi, milyarlarca harften oluşan bir kitap gibidir; tesadüfen oluşması matematiksel olarak imkânsızdır.

    • Düzen, rastlantı ile açıklanamaz. Düzen, bir düzenleyiciyi gerektirir.

    • Bu düzenleyici, bilinçli ve iradeli olmalıdır. Çünkü cansız evren, kendine “amaç” veremez.

    • Dolayısıyla bu düzenleyici, sonsuz akıl ve irade sahibi Yaradandır.


    3. Bilinç Mantığı

    • İnsan düşünür, sorar, değer üretir, iyiyi kötüyü ayırır.

    • Vicdan dediğimiz içsel yönelim, hiçbir maddi yasa ile açıklanamaz.

    • Madde, bilinç üretemez. Bir taş kendi varlığının farkında değildir. Ama insan farkındadır.

    • Maddenin bilinç üretememesi, bilincin maddeden öte bir kaynağa işaret ettiğini gösterir.

    • İşte bu kaynak, bilinci var eden, bilinç üstü Yaradandır.


    4. Matematik ve Akıl Mantığı

    • Matematik, evrensel bir dildir. İnsan uydurmaz, keşfeder.

    • Evrenin matematiğe bu kadar uyumlu olması, evrende akıl dışı değil akıl içi bir düzen olduğunu kanıtlar.

    • Bu uyum, evrenin rastgele değil, akıl sahibi bir varlık tarafından kurulduğunu gösterir.

    • Demek ki Yaradan, yalnızca var eden değil, aynı zamanda aklın ve düzenin kaynağıdır.


    5. Özgür İrade ve İspat Sorunu

    • Eğer Yaradan’ın varlığı matematiksel bir denklem gibi %100 ispatlı olsaydı, hiç kimsenin inkâr etme özgürlüğü kalmazdı.

    • O zaman iman sınavı da olmazdı.

    • Yaradan, kendini inkâr edilemez derecede açık etmez, ama akıl yürütme yoluyla kabul edilebilir derecede işaretler bırakır.

    • Bu yüzden, Povyades dini öğretir ki: İspat değil, delil vardır. İnanç, delillerle güçlenir, özgür irade ile seçilir.


    6. Sonuç – Povyades’in Akıl Sözü

    • Mantıkla bakan, zorunlu varlığı bulur.

    • Düzenle bakan, düzenleyiciyi görür.

    • Vicdanla bakan, ahlakın kaynağını bulur.

    • Matematikle bakan, aklın ardındaki aklı kavrar.

    • Bütün yollar, farklı kapılardan girse de aynı hakikate çıkar:
      Sonsuz ve Tek olan Povyaden.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Dilerseniz düşüncelerinizi ve sorularınızı aşağıdaki yorum kısmına bırakabilirsiniz.